Рецензія
на навчальний посібник
«Реклама і зв’язки з громадськістю: конспект лекцій.
Навчальний посібник. Електронне видання. Укладач М.Г.Житарюк». –
Вінниця, 2015. – 165 с. Режим доступу: http://przhyt.ucoz.ua/.
доктора наук з соціальних комунікацій, професора,
професора кафедри зарубіжної преси та інформації
Львівського національного університету ім. І. Франка
Житарюка Мар’яна Георгійовича
«Реклама і зв’язки з громадськістю» – фахово-орієнтована теоретично-практична дисципліна, яку обов’язково викладають студентам зі спеціальності «журналістика». Її викладати, з точки зору забезпечення науковою та методичною літературою, одночасно і легко (є велика кількість наукових та навчально-методичних розробок, публікацій), і важко (є велика загроза для викладача та студента загубитися в інформаційно-науковому потоці). Саме тому досвідчені викладачі створюють власний конспект лекцій, методичних вказівок, в яких структурують загальні положення, ідеї, напрями вивчення цього курсу. Виходячи з таких міркувань, вважаю, що пан Житарюк зробив правильний крок, коли систематизував для студентів та розмістив у вільному доступі в мережі навчальний посібник «Реклама і зв’язки з громадськістю».
Цей навчальний посібник можна охарактеризувати як методичну літературу, котрій притаманні наступні властивості:
- Висока культура опрацювання та цитування паном Житарюком великої кількості розробок своїх колег.
- Культура опанування вітчизняних та зарубіжних джерел, які присвяченні теорії та практиці рекламі і зв’язків з громадськістю.
- Здатність задати та зробити лейтмотивом всього курсу міжпредметні зв’язки. Особливо в цьому сенсі вражає наступний важливий акцент, який зробив пан професор. Пан Житарюк зазначив серед курсів, які студенти повинні вивчити для розуміння його курсу, низку традиційних фундаментальних і фахово-орієнтованих навчальних дисциплін («Теорія масової комунікації», «Теорія і практика журналістики», «Основи соціальної інформатики», «Зарубіжна преса»), а також курс, фахову цінність якого в нас, на превеликий жаль, звикли нівелювати, – «Теорія та історія культури». Вважаю, що саме такий акцент є доречним та вказує на глибоке бачення паном Житарюком коріння та засад курсу «Реклама і зв’язки з громадськістю».
- Націленість на вмотивування студентів через чітко та зрозуміло сформульовані мету, завдання курсу, вимоги до знань, вмінь студентів та розроблену систему контролю, критеріїв оцінювання.
- Вміння чітко вибудувати логіку викладання теоретичної частини матеріалу та сформулювати узагальнюючі, проблемні, творчі завдання для різних видів контролю.
- Уміння зв’язати матеріал, який стосується нібито локального курсу «Реклама і зв’язки з громадськістю», з фундаментальними проблемами підготовки журналістів, а саме з питаннями теорії масової інформації, теорії масової комунікації та її провідних моделей.
- Майстерність у підборі наукової та методичної бази для самостійного опрацювання студентами.
Саме тому вважаю, що навчальний посібник «Реклама і зв’язки з громадськістю: конспект лекцій. Навчальний посібник. Електронне видання. Укладач М.Г.Житарюк» має право на життя.
11.03.2015 р. м. Донецьк, Україна
Е.Г.Шестакова
д.ф.н., член міжнародної медіалінгвістичної комісії (від України) Міжнародного комітету славістів (під патронатом ЮНЕСКО)
|